Brokk lanserar Brokk Connect

Brokk Connect är en onlineplattform speciellt utvecklad för uppkopplade Brokkrobotar. Lösningen innehåller både hårdvara och mjukvara som är unikt framtagna för rivningsrobotar.

15 februari 2021 Press Release

Skellefteå, Sverige – 15 februari, 2021

Brokk lanserar en onlineplattform för uppkopplade Brokkrobotar. Brokk Connect är en hårdvaru- och mjukvarulösning som är unikt utformad för Brokks rivningsrobotar, som ansluter dessa till en online-portal där ägaren kan spåra och hantera sina maskiner. Förutom att tillhandahålla realtidsdata analyserar den information för att hjälpa användaren att optimera maskinanvändning och driftstid. Kombinerat med ett Brokk Uptime-serviceavtal är det möjligt för Brokks kunder att fullt ut fokusera på att maximera värdet på sin verksamhet.

Brokk Connect är en onlineplattform speciellt utvecklad för uppkopplade Brokkrobotar, lösningen innehåller både hårdvara och mjukvara som är unikt framtagna för våra rivningsrobotar.

Hårdvaran som är installerad på maskinen är ansluten till både styrenheten och alla sensorer på maskinen. Mjukvaran är unikt utformad för att bearbeta och analysera all data från roboten, för att hjälpa ägare och operatörer att alltid ha full kontroll. För att ge bästa möjliga täckning är roboten ansluten via mobilnätet.

I Brokk Connect kan du spåra och hantera hela robotflottan, få exakt information om varje aktivitet samt få notiser om något händer eller om servicebehov uppstår. Några av de viktigaste fördelarna är:

TILLGÅNG: Alltid tillgång till realtidsinformation om robotens plats, status och operativa data.

AGERA: Använd insamlade data för att öka flottans nyttjandegrad och driftstid, samt optimera projektplaneringen. Arbeta proaktivt för att undvika stilleståndstid och felsök på distans i realtid om något går fel.

SLAPPNA AV: Lägg till ett Uptime-serviceavtal till Brokk Connect och låt Brokk ta hand om dina maskiner. Brokk tar ansvaret för att dina robotar alltid är redo för nästa jobb!

”Eftersom Brokk Connect inte ett standardsystem utan en lösning som utvecklats av Brokk, kan den utformas helt för att skapa maximalt värde för ägaren och operatörer av Brokkrobar. Oavsett om användarens fokus är att öka nyttjandegraden och drifttiden eller helt enkelt att ta bättre hand om sina maskiner, stöder systemet det. ”, Säger Martin Krupicka, VD för Brokk Group.

”Faktum är att fler och fler av våra kunder upptäcker värdet av att helt enkelt låta Brokk ta hand om deras robotar, medan de fokuserar på att driva sin verksamhet. ” Tillägger Martin.

Brokk Connect kommer initialt att lanseras i Sverige, Schweiz och Italien. Senare 2021 kommer plattformen att finnas tillgänglig i resten av Europa och Nordamerika, följt av resten av världen.

Brokk Connect kommer att finnas tillgängligt för leverans på alla nya Brokkrobotar men kan även eftermonteras på äldre modeller, på så sätt kan Brokks kunder ansluta hela sin flotta.

För mer information, vänligen kontakta:

Brokk AB
Britta Larsson
Marknadskommunikatör
Tel: +46 910 711 803
E-mail: marketing@brokk.com

Tack!

Tack för ditt mail, vi återkommer med svar så snart som möjligt!

// Brokkteamet