2 november 2021 Press Release

Skellefteå, Sverige – 2 november, 2021

Brokk lanserar nu Brokk Connect 2.0, nästa steg för onlineplattformen för uppkopplade Brokk-robotar som lanserades tidigare i år. Den nya versionen innehåller flera nya funktioner, till exempel en smart geofencing-funktion, användaranpassning i plattformen samt en ny veckorapport som hjälper Brokk-ägare att hålla sig uppdaterade om sin maskinflottas status. Och kanske viktigast av allt, Brokk Connect 2.0 är nu tillgängligt över hela Europa och Nordamerika.

Brokk Connect 2.0 är nästa steg för onlineplattformen för uppkopplade Brokk-robotar. Brokk Connect lanserades i februari i år och har funnits på tre pilotmarknader och med lanseringen av nya Brokk Connect 2.0 blir systemet nu tillgängligt över hela Europa och Nordamerika.

Brokk Connect är en egenutvecklad plattform och systemet innefattar både hårdvara och mjukvara som är speciellt framtagen för att uppfylla de specifika krav som gäller rivningsrobotar. För att tillhandahålla den bästa täckningen och säkerställa enkel uppkoppling så är robotarna anslutna till det mobila nätverket.

I Brokk Connect 2.0 lanseras flera nya funktioner, bland dessa en pålitlig och smart geofencingfunktion som hjälper Brokk-ägare att enkelt se var sina robotar arbetar. Systemet kan också varna om roboten lämnar utsatt område, exempelvis vid stöld eller obehörig användning. Utöver geofencing är det nu möjligt att i större utsträckning anpassa onlineplattformen efter dina preferenser. Dessutom finns en helt ny veckorapport vilket gör att det nu är ännu enklare att hålla sig uppdaterad gällande sin maskinflottas status.

”Som tidigare utlovat när vi lanserade Brokk Connect är det här en lösning som vi kommer att fortsätta utveckla och expandera. Brokk Connect 2.0 är nu nästa steg, men definitivt inte det sista. Uppkopplade maskiner och alla fördelar det innebär är här för att stanna, säger Martin Krupicka, VD och koncernchef för Brokk.

Några av de viktigaste fördelarna med Brokk Connect är först och främst att ha tillgång till realtidsinformation om robotarnas plats, status, driftdata och eventuella behov av service. Utöver denna information möjliggör även plattformen att användarna på ett effektivt sätt kan hantera och agera på den insamlade datan för att öka flottans nyttjandegrad och driftstid, samt optimera projektplanering. Och slutligen, i kombination med ett Brokk Uptime-serviceavtal kan du koppla av och låta Brokk övervaka dina maskiners status, felsöka eventuella problem på distans och jobba proaktivt, så att dina robotar alltid är redo för nästa jobb.

– Återkopplingen från våra kunder som hittills har provat Brokk Connect, samt tecknat ett Brokk Uptime-serviceavtal, kan inte tänka sig att gå tillbaka till robotar utan uppkoppling, säger Martin Krupicka.

Brokk Connect finns på alla nya Brokkrobotar men kan även eftermonteras på äldre modeller, på så sätt kan Brokks kunder få hela sin maskinflotta ansluten.

Lanseringen av Brokk Connect 2.0 innebär, utöver nya funktioner, att systemet nu introduceras i hela Europa och Nordamerika. Under 2022 kommer Brokk Connect att göras tillgänglig för resten av världen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Brokk AB
Britta Larsson
Marknadsföringskommunikation
E-post: marketing@brokk.com

Tack!

Tack för ditt mail, vi återkommer med svar så snart som möjligt!

// Brokkteamet